به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، فرمانده یگان حفاظت این اداره کل گفت: هیچ گونه قاچاق درختان جنگلی و ممنوع القطع تاکنون در این منطقه واقع نشده و کل چوب های کشف شده صرفا از نوع دست کاشت و برای مصارف داخلی بوده است که گاها بدلیل نداشتن مجوز حمل توقیف شده‌اند.

سرهنگ خانباز امیرافضلی افزود: از زمان شروع طرح تنفس جنگل‌ها در سراسر کشور هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی در جنوب کرمان صادر نشده است.

وی ادامه داد: طبق قانون ملی شدن جنگل‌های کشور و قوانین مرتبط، برداشت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع ممنوع و تابع ضوابط خاص است و به هیچ عنوان اجازه قطع درختان جنگلی به هیچ فرد یا افرادی تحت هر شرایطی داده نخواهد شد.

سرهنگ امیرافضلی اضافه کرد: بر اساس دستورالعملی که از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ابلاغ شده افرادی که حتی در مستثنیات خود درختانی از نوع گونه جنگلی دارند برای قطع آنها باید از منابع طبیعی مجوز قطع دریافت کنند از این رو مجوزهای برداشت صرفا در اراضی مستثنیات و از نوع دست کاشت (گونه های باغی و گونه های غیرجنگلی دست کاشت) است.

وی گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از برداشت بی رویه و سوءاستفاده سودجویان صدور هر گونه مجوز حمل و قطع درختان، تابع ضوابط است و مطابق با دستورالعمل‌های قانونی انجام می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم می توانند با مشاهده هرگونه خودرو حامل چوب های قطع شده مراتب را به سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پس از دریافت گزارش های مردمی در اولین فرصت محموله خودرو را شناسایی و در صورت نداشتن مجوز حمل یا قاچاق الوار آن را ضبط و توقیف می کنند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =