امام جمعه جیرفت گفت: الگوی زنان بابصیرت ایرانی حضرت فاطمه (س) هست که با حفظ حجاب، دشمنان را مأیوس کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «جیرفت من» هدف مستکبرین برای ترویج بی‌حجابی در کشورهای مسلمان گفت: کشورهای استکباری برای سلطه بر کشورهای مسلمان، اقدام به از بین بردن ارزش‌های اسلامی و ملی کردند.

امام جمعه جیرفت افزود: کشورهای استکباری از ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی و ملی استفاده کردند و برای مبارزه با آموزه‌های دینی، منسوخ شدن دین را تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام تارم خاطرنشان کرد: جبهه استکبار صراحتا اعلام کرد که هدف از ایجاد فرقه‌های بهائیت و بابیت، تبلیغ خرافات برای منسوخ جلوه دادن دین است و حجاب‌ستیزی هم در رأس برنامه‌های این فرقه‌هایی ظاله است.

وی در مورد ویژگی‌های رضاشاه برای مبارزه با حجاب تاکید کرد: استکبار به این نتیجه رسید که برای تحقق اهداف‌شان بایستی رضاشاه با ویژگی دیکتاتوری، عدم سواد کافی و مدعی فرهنگ را انتخاب کند تا با حجاب و عفاف در ایران مبارزه کند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: رضاشاه پس از برگشت از ترکیه، از الگوی آتاترک برای مبارزه با حجاب در ایران، اقدام کرد که با واکنش شدید روحانیون و بویژه زنان روبرو شد.

وی درخصوص ایستادگی مردان و زنان در حادثه مسجد گوهرشاد، تصریح کرد: در حادثه مسجد گوهرشاد، ایستادگی مردم در مقابل ارتش پهلوی برای حفظ حجاب و عفاف بود که موجب عدم موفقیت رضاشاه شد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: نقش زنان همراه با حفظ حجاب در پیروزی انقلاب اسلامی، قابل توجه است و امروز زنان با کسب درجات عالی علمی در موضوعات اجتماعی و سیاسی نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: با حضور زنان محجبه در جایگاه‌های عالی علمی و مدیریتی، فلسفه غربی عدم توان رشد زنان مسلمان را باطل کرد.

امام جمعه جیرفت درخصوص هدف غرب از مسائل پاییز سال گذشته، گفت: جبهه استعمار به این نتیجه رسید تازمانی که مسلمانان پایبند به ارزش‌های دینی باشد، به اهدافش نمی‌رسد پس حجاب و عفاف زنان را برای ایجاد راه نفوذ، مورد حمله قرار داد.

وی درمورد بصیرت زنان ایرانی تصریح کرد: زنان با بصیرت کشورمان، آگاهانه حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو قرار دادند و با حفظ حجاب، دشمنان را مأیوس کردند.

انتهای خبر/ فاریابی

توسط admin960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =